Kostýmy z pohádky Tři princezny s komenářem kostýmního výtvarníka Marka Cpiny

7 / 7
Sdílejte:
Zlá královna Mortana v podání Kláry Melíškové prochází výraznou proměnou ve stařenu, která vždy znamenala několik hodin v rukách maskérů.
Každá z princezen má kostým podtrhující charakter její postavy. Oblečení bylo uzpůsobeno faktu, že princezny většinu času cestuji, navíc na koni, takže každá dostala svoji variantu cestovního kostýmu.
Kostýmy jsou dobově zasazeny do druhé poloviny 19. století, průmyslové revoluce, ale také gotického viktoriánského románu.
Šaty královny Mortany byly jednoznačně nejsložitější a nejnákladnější kostým celé pohádky. Jsou z pravého hedvábí a složitou ruční výšivkou se švadleny z České televize zabývaly mnoho hodin.
Kostýmy pro všechny hlavní postavy se nově šily, 50 nových historických kostýmů zaměstnalo na čtyři měsíce několik krejčovských dílen. Všechny uniformy se šily v největší dílně na světě v polské Poznani, kde se připravovaly velkofilmy Pianista Romana Polanského nebo Napoleon Ridleyho Scotta.
Přímo na míru se vyráběly hercům i doplňky jako například královská koruna pro otce princezen krále Jindřicha v podání Martina Pechláta.
Finální scéna setkání tří sester-princezen se natáčela na hradě Bouzov, který přesně dobově odpovídal svým romantickým pseudogotickým stylem celkovému výtvarnému řešení pohádky.
Zlá královna Mortana v podání Kláry Melíškové prochází výraznou proměnou ve stařenu, která vždy znamenala několik hodin v rukách maskérů.
Každá z princezen má kostým podtrhující charakter její postavy. Oblečení bylo uzpůsobeno faktu, že princezny většinu času cestuji, navíc na koni, takže každá dostala svoji variantu cestovního kostýmu.
Kostýmy jsou dobově zasazeny do druhé poloviny 19. století, průmyslové revoluce, ale také gotického viktoriánského románu.
Šaty královny Mortany byly jednoznačně nejsložitější a nejnákladnější kostým celé pohádky. Jsou z pravého hedvábí a složitou ruční výšivkou se švadleny z České televize zabývaly mnoho hodin.
Kostýmy pro všechny hlavní postavy se nově šily, 50 nových historických kostýmů zaměstnalo na čtyři měsíce několik krejčovských dílen. Všechny uniformy se šily v největší dílně na světě v polské Poznani, kde se připravovaly velkofilmy Pianista Romana Polanského nebo Napoleon Ridleyho Scotta.
Přímo na míru se vyráběly hercům i doplňky jako například královská koruna pro otce princezen krále Jindřicha v podání Martina Pechláta.
Finální scéna setkání tří sester-princezen se natáčela na hradě Bouzov, který přesně dobově odpovídal svým romantickým pseudogotickým stylem celkovému výtvarnému řešení pohádky.