Projekt Synopse se snaží poměry v českých školách změnit.
Středním i základním školám, které se dobrovolně přihlásí, nabízejí školení na téma nadání, zmapování její konkrétní situace, nastavení opatření a podporu mentorů.
Programem zatím prošly v Česku asi čtyři desítky škol. Je to víc než nic, ale pořád strašně málo.
Nadané dítě pro školu není problém, ale příležitost.
Foto: Jana Plavec
„Možná to bude znít trochu paradoxně, ale my věříme v inkluzivní vzdělávání, nebudujeme nějaké oddělené třídy pro nadané. To by ovšem mělo znamenat, že každý, včetně mimořádně nadaných, dostane, co potřebuje,“ vysvětluje Josef Roušar.
Jednou ze škol, jež právě procházejí ročním projektem a mentoringem od Synapse, je i Křesťanská základní škola a mateřská škola Noe v Pardubicích.
Foto: Jana Plavec
Třídní sedmáků Marek Líbal ve své třídě učí češtinu a němčinu.
Foto: Jana Plavec
„Věřím, že čím pestřejší kolektiv, tím je to pro žáky lepší. Jsou potřeba vůdci i pracanti, rozjížděči i dotahovači. Chceme, aby naši učitelé uměli najít a ocenit silné stránky každého," říká ředitelka Křesťanské základní školy a mateřsky školayNoe v Pardubicích Lenka Macháčková.
Nadané dítě pro školu nemá být problém, ale příležitost.
Projekt Synopse se snaží poměry v českých školách změnit.
Středním i základním školám, které se dobrovolně přihlásí, nabízejí školení na téma nadání, zmapování její konkrétní situace, nastavení opatření a podporu mentorů.
Programem zatím prošly v Česku asi čtyři desítky škol. Je to víc než nic, ale pořád strašně málo.
Nadané dítě pro školu není problém, ale příležitost.
Foto: Jana Plavec
„Možná to bude znít trochu paradoxně, ale my věříme v inkluzivní vzdělávání, nebudujeme nějaké oddělené třídy pro nadané. To by ovšem mělo znamenat, že každý, včetně mimořádně nadaných, dostane, co potřebuje,“ vysvětluje Josef Roušar.
Jednou ze škol, jež právě procházejí ročním projektem a mentoringem od Synapse, je i Křesťanská základní škola a mateřská škola Noe v Pardubicích.
Foto: Jana Plavec
Třídní sedmáků Marek Líbal ve své třídě učí češtinu a němčinu.
Foto: Jana Plavec
„Věřím, že čím pestřejší kolektiv, tím je to pro žáky lepší. Jsou potřeba vůdci i pracanti, rozjížděči i dotahovači. Chceme, aby naši učitelé uměli najít a ocenit silné stránky každého," říká ředitelka Křesťanské základní školy a mateřsky školayNoe v Pardubicích Lenka Macháčková.
Nadané dítě pro školu nemá být problém, ale příležitost.
Upozornění
Tato stránka obsahuje citlivý obsah, který je možné zobrazit až po ověření věku. Je Vám více než 18 let?
Prémiový článek
Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!