konference Svět podle Heroine - přijďte se inspirovat, tříbit si názory a taky se bavit

Značky, o jakých jste možná neslyšeli. Výběr make-up artistů, kteří se svými produkty mění svět líčení

Kdo nemá vlastní značku kosmetiky, jako by nebyl. Aspoň tak to vypadá při letmé návštěvě kterékoli parfumerie. Bobbi Brown, Makeup by Mario, Laura Mercier, Anastasia Beverly Hills, Nars – to je jen krátký výčet jmen, za nimiž stojí významní make-up artisté. Dává to smysl. Vizážisté často míchají produkty dohromady, čarují s barvami a texturami, a když si vytříbí vlastní styl, je logické, že k němu chtějí mít produkty podle svých preferencí. Na to, jakou kosmetiku make-up artistů dnes stojí za to sledovat, se zaměřila Asya Meytuv.

Značky vizážistů, obzvlášť ty začínající, jsou často odvážnější než ty patřící pod velké koncerny. Foto: Shutterstock

Značky vizážistů, obzvlášť ty začínající, jsou často odvážnější než ty patřící pod velké koncerny. Snaží přinést zajímavé inovace, vlastní pohled na krásu a celý kosmetický průmysl posouvají dopředu. Nic na tom, že řada z nich se po čase nějaké z velkých firem zaprodá. Ostatně i za historickými značkami často stály jednotlivé osobnosti, které začínaly třeba jen s jedním produktem, jako například Estée Lauder či Elizabeth Arden. Možná i z následujících mnou kurátorsky vybraných značek jednou budou podobné ikony.

Lisa Eldridge

Lisa Elridge
Foto: Lisa Elridge

Její tutoriály a produkty bez nadsázky ovlivňují miliony lidí. Lisa je nejen famózní a zkušenou make-up artistkou (líčí například Duu Lipu, Kate Winslet a řadu dalších), ale je také kreativní ředitelkou Lancôme Makeup a autorkou knihy Facepaint. Ta mimochodem vyšla i česky a Lisa se v ní věnuje historii make-upu a našeho pohledu na krásu vůbec.

Lisa také patří ke generaci YouTube influencerek v oblasti make-upu. Nejsou to však recenze či jen videa toho, jak se sama líčí. Ve svých videích vyloženě učí techniky make-upu, sdílí své osobní tipy, letité zkušenosti i velmi funkční rady a postupy, ze kterých čerpají i ostatní profesionálové. Inspiraci sama hledá především v historii, historických oděvech a obrazech a způsob, jakým popisuje vztah lidstva ke kráse, je opravdu obohacující.

V poslední dekádě se také věnuje rozvoji vlastní značky Lisa Eldridge, která ztělesňuje opravdový tlumený luxus. Lisa se osobně podílí na každém stadiu vývoje, od ingrediencí přes pigmenty až po obaly, a především moc dobře ví, jaký výkon sama od produktů očekává. Jako první produkty uvedla na trh řadu rtěnek s přívlastkem Velvet, nejznámější odstín dokonalé červené je Velvet Ribbon. Postupně své portfolio ale rozšiřuje a dnes u ní najdeme make-up i skin tint, rtěnky v několika texturách, lesky na rty, stíny, tužky na rty i na oči a také technologicky unikátní tekuté rozjasňovače s efektem vypnutí kůže na lícních kostech. Pracuje i na vlastní řadě skincare, kde aktuálně najdeme čisticí olej a fixační sprej.

Přestože jsou její výrobky primárně cílené na koncové zákazníky, ne na profíky, pracuje se s nimi krásně a sama Lisa uživatelky inspiruje ke kreativitě a míchání nových odstínů. Základem značky stále zůstávají rtěnky, takže pokud zrovna rtěnky jsou váš fetiš, značka Lisa Eldridge je zlatým grálem této kategorie. Produkty jsou dostupné fyzicky zatím jen v Anglii (aktuálně v Selfridges), ale její e-shop funguje velmi dobře a posílá balíčky po celé Evropě. Cenová hladina je střední až vyšší třída, poměr ceny a kvality ale za mě velmi příznivý. 

  • počet sledujících: 2 miliony
  • roční obrat: 1,6 milionu dolarů
Popup se zavře za 8s
Prémiový článek

Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!

Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!