„Věřím ve svou vnitřní sílu“ je motto kampaně společnosti dm drogerie. Ta reaguje na přístup k péči o zdraví žen, který často zůstával obecný a nezaměřoval se dostatečně na specifické potřeby žen.
„V oblasti ženského zdraví se často potýkáme s genderovými rozdíly už ve výzkumu. Často nám chybí relevantní data, protože se provádí méně výzkumů zaměřených na specificky ženská onemocnění. To se promítá do mnoha aspektů života žen. Tato témata úzce spojená s ženským tělem nesmíme opomíjet, protože mají přímý dopad na kvalitu života žen i celou společnost. Naším cílem je upozornit na tuto skutečnost,“ vysvětluje Aneta Beranová, manažerka marketingových kampaní dm drogerie. Skrze zvýšení povědomí o ženském zdraví a jeho tabuizovaných tématech chce dm drogerie nabídnout holistický pohled na ženu a její kondici – nejen na fyzické aspekty, ale i na ty duševní a společenské. Komunikace se tak nevyhýbá mezilidským vztahům a roli žen ve společnosti, menstruačnímu cyklu, antikoncepci a ženskému orgasmu, menopauze, ženskému sportu nebo nedostatku železa v krvi. Z průzkumu společnosti dm vyplývá, že téměř polovina žen spí pouhých šest až sedm hodin denně. Navíc pouze necelá třetina žen (31 %) uvádí, že spí kvalitním, vydatným spánkem. Důležitou součástí kampaně je proto také péče o sebe, jak zvnějšku, tak zevnitř.
Kampaň společnosti dm drogerie odráží aktuální megatrendy a společenské otázky. Zdravý životní styl, liquid youth, změna genderových rolí a FemTech se považují za klíčové megatrendy současnosti. Na dramaturgii kampaně má vliv i platforma TikTok, která se stává důležitým kanálem pro sdílení informací o ženském zdraví. Na TikToku existuje mnoho obsahu, tvůrkyň a tvůrců, kteří se zaměřují na témata jako hormonální nerovnováha, menstruační cyklus a ženské hormony. Tato videa získávají miliony zhlédnutí. Nezanedbatelným faktorem jsou i rostoucí investice do FemTech. Ať už se jedná o mobilní aplikace, které pomáhají porozumět ženské cykličnosti, sledovat vývoj různých hormonálních onemocnění, jako jsou např. endometrióza a adenomyóza, nebo o náramky, které včas odhalí nával během přechodu. Podle Business Insideru se FemTech stal vítězem investic v roce 2020 s hodnotou 149 milionů amerických dolarů a prognózy naznačují, že do roku 2025 by mohl dosáhnout hodnoty 50 miliard amerických dolarů na trhu. Všechny tyto (mega)trendy ovlivňují výběr témat pro aktuální kampaň společnosti dm drogerie a spolupráci s týmem expertek, lékařek i influencerek, které se věnují popularizaci toho, že na ženském zdraví záleží a nabízí své rady a tipy.
Kampaň na podporu ženského zdraví je rozeznatelná díky charakteristické zelené stuze, která provází veškerou komunikaci a symbolizuje propojení duše, života a vnitřní síly každé ženy. Společnost se svou brandovou komunikací obrací na všechny ženy a dává jim hlas. Na sociálních sítích tak můžete sledovat inspirativní příběhy žen, které se proaktivně rozhodly být šťastné. Ať už se jedná o Báru, která kvůli alopecii přišla během dvou týdnů o veškeré vlasy a ochlupení, a přesto oplývá silnou životní energií, nebo o Lucii, která nepropadla depresi a úzkostem, místo toho vše prodala a procestovala svět. Tematizuje ale i strie, jizvy nejen po porodu a ukazuje je ve světle dokonalé nedokonalosti.
Kampaň společnosti dm drogerie v první řadě povzbuzuje ženy, aby hýčkaly svou vnitřní sílu a vědomě žily svůj život v souladu se svým tělem. Dále upozorňuje na celospolečenské záležitosti, kterým je potřeba začít věnovat více pozornosti a prostoru ve veřejném životě.