Chození na úřad je neskutečná otrava, to je nejspíš zkušenost, kterou potvrdí každý obyvatel České republiky. Dostavíte se v hodinách pro veřejnost, vystojíte frontu, a nakonec se dozvíte, že vám k vyřízení vaší záležitosti chybí nějaký kolek, formulář nebo razítko. Digitalizace státní správy už ale pomalu a nesměle zapouští kořeny i u nás. Pro děti už je on-line komunikace samozřejmostí, naučte se ji i vy.
Je smutnou pravdou, že většina státních úřadů a databází spolu prostě „nemluví“. Čest patří světlým výjimkám, jako je katastr nemovitostí, evidence obyvatel a živnostenský rejstřík, které jsou propojené a umějí si předat informace například o tom, že se nějaká osoba přestěhovala a změnila adresu.
Od roku 2008 pak v ČR funguje síť takzvaných Czech POINTů, které nabízejí přístup například do rejstříku trestů nebo bodového konta řidiče. S Czech POINTem vyřídíte víc záležitostí najednou, ale přesto tam musíte dojít – kdo někdy čekal například s nerudným batoletem na poště, ví dobře, že tomu je třeba se vyhnout, je-li to alespoň trochu možné.
Jak to tedy udělat jinak? Je na čase přestat se bát a zařídit si datovou schránku. Dá to sice trochu zabrat, ale už nikdy nebudete muset letět na finanční úřad místo toho, abyste strávili čas s rodinou!
Jaké jsou výhody datové schránky?
S čím je potřeba počítat?
Jak na to?
Více na této kartě, klikněte na ni:
Tento text původně vyšel na EDUzín - Magazín o vzdělávání.