přečtěte si novou knihu Chci se ti podívat do očí

Český make-up, který používají i v Hollywoodu. Dermacol slaví 55 let

07. červen 2021

S filmem je česká značka Dermacol spjata už od samého počátku. Letos je to přesně 55 let, co vznikla přímo v barrandovských filmových ateliérech. Brzy se po něm začali ptát vizážisti v celé Evropě a v roce 1969 koupila licenci vysoce krycího make-upu filmová studia v Hollywoodu. Proč Dermacol všichni tak milují?

Foto: Dermacol

Přestože dnes vyrábí Dermacol řadu krémů, pečujících přípravků a všechna možná líčidla, ještě dlouho poté, co v roce 1966 značka vznikla, bylo označení „dermacol“ v podstatě synonymem vysoce krycího make-upu, který jinak v Česku nebyl k dostání. Prvním přípravkem značky byl totiž právě onen dodnes slavný Dermacol Make-up Cover, o kterém i světoví youtubeři říkají, že jde o nejlépe krycí make-up na světě.

Zakryje jizvy i tetování

Vyvinula jej kosmetička Olga Knoblochová s cílem, aby dokázal spolehlivě zakrýt jakékoli nedostatky pleti, jako je akné, jizvy, tmavé skvrny. Když ho poprvé prezentovala na dermatologickém kongresu ve Vysokých Tatrách, její modelka měla kožní onemocnění, takzvaný oheň v obličeji – i ten se podařilo dokonale zakrýt. „Když jsem jí ho překryla a podala jí zrcadlo, štěstím se rozplakala,“ vzpomíná Olga Knoblochová. 

Dnes se make-up používá k zakrývání tetování během filmového natáčení, ale milují ho ženy celého světa. Ostatně prodává se už v 70 zemích od USA po Saúdskou Arábii. Dermacol dokonce vyvinul speciální odstíny pro asijskou a afroamerickou pleť. Arabské ženy si make-up oblíbily také proto, že jim umožňuje snadno dosáhnout své vysněné světlé pleti.

Make-up cover dokáže zakrýt i problematickou pleť. Foto: Dermacol

Nejen tento, ale i další make-upy české značky jsou dokonce tak moc oblíbené, že se v roce 2019 začaly na asijských a arabských trzích objevovat jejich padělky. Majitelé proto přistoupili ke zdokonalení obalů a vybavili je bezpečnostními prvky a například také QR kódem, podle nichž zákazník snadno pozná, že si kupuje originál.

„Tajemstvím tohoto make-upu je vysoký obsah pigmentů, kterých je v něm přes 50 procent. Líčidlo tak perfektně kryje a poskytuje i vysoký ochranný faktor proti slunečnímu záření. Také neobsahuje žádnou vodu ani konzervanty. Je hypoalergenní a voděodolný, takže je možné se s ním i koupat,“ vysvětluje Věra Komárová, současná majitelka a ředitelka strategie značky Dermacol. Spolu s manželem značku převzali v roce 1992.

S hrdostí na svůj původ

Až do roku 2002 se kosmetika nadále vyvíjela a vyráběla ve filmových ateliérech na Barrandově, teprve poté se přesunula do vlastní továrny. Od roku 2019 má značka nové logo i poupravený název Dermacol Prague, který pyšně odkazuje na svůj původ. Dokonce i jeho logotyp odkazuje na samé začátky firmy.

Foto: Dermacol

O tom, jak jsou majitelé na svou historii pyšní, svědčí i to, že nejen slavný Make-up Cover, ale i dalších asi 14 produktů od svých počátků prakticky vůbec nezměnily svoji recepturu. Dokonce i tuba Make-up Coveru sice prošla několikerou změnou designu, ovšem stále zůstává typicky hliníková.

V 70. letech se Dermacol začal věnovat také pečující kosmetice a představil dnes už ikonické krémy Lady Cream a Princess Cream. Oba dva se také dodnes prodávají. 

Made in Czech

Sympatické také je, že Dermacol většinu své kosmetiky vyrábí v Česku, ve vlastním výrobním závodě v Brně, jehož součástí je i laboratoř pro vývoj novinek. „Účinnost kosmetiky testujeme na lidech. Proto můžeme s určitostí říct, že krémy proti vráskám opravdu fungují a že zpevňující krémy opravdu zpevňují. Následujeme trend využití zdrojů přírodní krásy a v našich produktech najdete aktivní látky extrahované z chaluh, mořských řas, břečťanu, chrpy, mangoldu, kaštanu, plamatky zelné a mnohých dalších,“ popisuje Věra Komárová, jak Dermacol přistupuje k výrobě pečující i dekorativní kosmetiky.

Článek vznikl ve spolupráci s naším parterem – společností Dermacol Prague.

Popup se zavře za 8s