nové číslo Heroine právě v prodeji

Radikální, svobodná, plná vášně. Brazilské erotické drama Boží láska

06. listopad 2019
17 398

Kdo miluje, ten se dělí.

Kdo miluje, dělí se. To je heslo náboženské skupiny Boží láska, která se snaží manželským párům pomocí nezvyklých skupinových sexuálních praktik navrátit blízkost, víru i touhu. Odvážné, originální a vášnivé dystopické drama z nedaleké budoucnosti je dílem pětatřicetiletého brazilského režiséra Gabriela Mascara (Neonový býk). Snímek byl ve světové premiéře uveden na MFF v Sundance za nadšeného ohlasu světových médií – kritici oceňují strhující vizuální styl, promyšlenost scénáře i výborné herecké výkony. Server Indiewire popisuje „nápaditou pastvu pro oči v každém záběru“, web RogerEbert hovoří o „šokujícím, skvěle zahraném a překvapivě erotickém“ snímku, Hollywood Reporter označil Mascara za „jednoho z nejodvážnějších a nejnadanějších filmařů své generace.“ Do českých kin vstupuje film 7. listopadu, předpremiéru si ale odbyl 1. listopadu v Biu Oko na festivalu brazilského filmu Kino Brasil.

Pro rozhřešení do drive-through zpovědnice, sex jako skupinová terapie

Boží láska se odehrává v Brazílii roku 2027. Největší slavností už není karneval, ale velká taneční oslava Stvořitelovy lásky a pro rozhřešení si lidé mohou dojet do drive-through zpovědnice. Bůh je všudypřítomný i v životě hlavní hrdinky filmu, rozvodové úřednice Joany, která prochází krizí – nedaří se jí otěhotnět. I proto se ještě víc upíná ke svému osobnímu poslání – přesvědčit co nejvíce párů, které k ní přicházejí s žádostí o rozvod, aby si svůj čin rozmyslely. V tom jí pomáhá sektářské společenství Boží láska, které se ve jménu Bible pomocí skupinových sexuálních praktik snaží párům vrátit do vztahu blízkost a touhu.

Boží láska. Scénář a režie Gabriel Mascaro. Brazílie. Česká premiéra: 7. listopadu 2019

Jak se má rok 2027 k dnešku?

Pro režiséra Gabriela Mascara je film Boží láska velmi osobním komentářem k současnému dění v jeho rodné Brazílii. „Během několika posledních let proběhla v zemi pod taktovkou mocných ultrakonzervativních sil a za vydatné podpory médií kulturní, společenská a politická transformace. Signály, že se rodí pro Brazílii nový plán, jsou jasně patrné. Za této situace přicházím s filmem, kde využívám alegorii zobrazující nepravděpodobnou budoucnost, abych se vyjádřil k současnosti,“ říká Mascaro. Svou hlavní hrdinku charakterizuje následujícími slovy: „Joana představuje netypickou brazilskou antihrdinku, která touží, aby její víra v Boha byla neochvějná, ale dělá pro to eticky sporné kroky. Posílena kafkovskou byrokracií notářského úřadu, v němž pracuje, naplňuje svou náboženskou misi s podvratným a radikálním odhodláním.“

Popup se zavře za 8s