V otevřeném rozhovoru se brand manažerka, Michaela Smrčková, podělila nejen o své profesní zkušenosti, ale i o osobní proměny, které jí pomohly najít rovnováhu v životě.
Začněme od začátku – co vás přivedlo k práci brand manažerky pro Kneipp? Byla to náhoda, nebo jste cíleně hledala příležitost v této oblasti?
Existují v životě náhody nebo nás předchozí zkušenosti mají dovést tam, kde se budeme cítit sami sebou a kde naplno rozvineme svůj potenciál? Má odpověď možná tedy nebude nijak originální. Po pěti letech managementu ve sportovním prostředí jsem cítila potřebu změny. Viděla jsem na internetu inzerát na brand managera pro HARTMANN – RICO a.s., pod který Kneipp v České republice spadá. A konec tohoto příběhu už znáte i vy.
Přenáší se nějak filozofie Kneipp o harmonii těla, duše a přírody i do vašeho osobního života?
Mám tendenci se do práce vždy naplno ponořit. Prožila jsem si v minulosti již vyhoření a možná právě proto mi do cesty vkročil Kneipp. Učí mě se na chvíli zastavit. Mám před sebou v tomto ohledu ještě dlouhou cestu, ale cítím malé změny, které mi značí, že jdu tím správným směrem. A je pravda, že i tu běžnou sprchu či vanu teď vnímám úplně jinak než dřív. Jsou to pro mě chvíle, kdy opravdu vnímám své tělo, dech, cítím vůni kolem sebe a okolní svět mi mizí v páře.
Práce může být náročná. Jak si sama udržujete rovnováhu mezi pracovním a osobním životem?
Pro mou mysl je nepřirozené rozlišovat život na pracovní a osobní. Žiji jeden život a ten nijak nedělím. I o víkendu mě napadne plno věcí do práce, které si hned zapíšu. Je snadné vypnout počítač či odložit mobil, ale vypnout hlavu až tak moc ne.
Naštěstí mám výborného terapeuta, který mě učí žít v přítomném okamžiku – mého labradora Ronyho. Myslíte, že pes, či jiné zvíře, někdy přemýšlí, co měl udělat nebo jak se bude chovat? Ne. Naši zvířecí přátelé žijí přítomností. Rony mi připomíná, že radost je v maličkostech. Užívá si, když venku svítí sluníčko, i když brouzdá za deště kalužemi. Jeho štěstí se skládá z množství drobných okamžiků radosti, což je výstižné, protože právě slogan Kneippu je „Užijte si své momenty radosti.“ A já z této perspektivy musím potvrdit, jak velkou hloubku tato věta má.
Který produkt Kneipp je pro vás osobně nejvíce srdcovou záležitostí? Používáte je i doma?
Ano, používám a má srdcovka je produkt, který možná mnoho fanoušků Kneippu nezná, a tak vám dám tajný tip. Miluji arganový tělový peeling. Pokožka je po něm úžasně hladká a zároveň znatelně vyživená. To prostě musíte zkusit.
Jakou lekci o odvaze a jedinečnosti vám vaše práce přinesla a jak byste ji sdílela s ostatními ženami?
Tvrzení, že práce je o lidech pro mě není klišé, ale citadela, na které stavím. Věřím, že týmová práce je vždy přínosnější než snaha jednotlivců. A v současnosti mám obrovské štěstí. Dostala jsem se do kolektivu lidí, kteří mě přijímají takovou, jaká jsem. To neznamená, že nečelím výzvám. Bojuji se svou hyperaktivitou, někdy přílišnou upřímností, hlučností a zbrklostí. Avšak tým kolem mě, mě nesoudí. Naopak, dává mi příležitost na sobě pracovat a být tou nejlepší verzí sama sebe.
Ne vždy jsem však byla obklopena takovým prostředím. Dlouho jsem hledala, jak být sama sebou a jak se takto přijmout a mít se ráda, a právě díky této cestě jsem pochopila, že autentičnost je klíčem k životní spokojenosti. V mobilu mám už dlouho uložený citát od Jennifer Lawrence: „Jsem jiná, a ne každý to dokázal přijmout. Ale vždy zůstávám věrná sama sobě. Je lepší ztratit ostatní než ztratit sama sebe.“ Tato myšlenka mě často provází.
A tak vzkazuji všem ženám, které dočetly až sem: Buďte své, buďte autentické. Vaše síla je právě v tom, kým jste a lidé, kteří ve vašem životě mají být, toto jednoznačně ocení.