Volvo odhalilo své nejmenší a aktuálně nejlevnější SUV. V jeho drobném těle však bije velké srdce. Je nabité technologiemi a ze všech volv má dosud nejnižší emise a nejvyšší rychlost.
Rozšíření rodiny Volvo o dalšího člena je vždy významná událost. Zvlášť když jde o takový vůz, jakým je model EX30. Svým vzhledem navazuje na podstatně větší Volvo EX90: od hladké přední masky bez chladiče s čelními světlomety s pixelovou verzí klasického Thorova kladiva po ostře seříznutou záď s novou grafikou dělených koncových světel.
V závazku značky k udržitelnosti jde EX30 ještě o kus dál než jeho starší sourozenci. V rámci celého vozu byly využity recyklované materiály: přibližně z 25 % hliník a ze 17 % ocel a plast. Také v interiéru si designéři pohráli s dobrými nápady. Polyester z PET lahví, zpracované rámy vyřazených plastových oken nebo džínsovina, která by jinak skončila v odpadu, tu vytvořily promyšlenou souhru s certifikovanými přírodními materiály, jako jsou vlna nebo tkaný len.
Atmosféru v kabině utváří především světlo – to přírodní, přicházející mj. i velkým panoramatickým oknem, ale i umělé, v podobě „náladového“ ambientního osvětlení. Ať již dáváte přednost teplému slunečnímu světlu prostupujícímu skrz listy stromů ve skandinávském lese, západu slunce na švédském západním pobřeží, proslulé polární záři, zlaté letní obloze švédského letního slunovratu, nebo projasněné náladě západu slunce ve městě, Volvo EX30 vyplní interiér barvami, které vám zpříjemní cestu.
Navzdory kompaktním vnějším rozměrům kabina Volva EX30 pohodlně pojme čtyři dospělé cestující a kromě 332 litrů zavazadlového prostoru a užitečné schránky pod přední kapotou pro uložení nabíjecích kabelů a dalších drobností nabídne řadu odkládacích prostor, šikovných držáků, kapes a schránek. V minimalistickém interiéru osvobozeném od fyzických ovladačů a s funkcemi centralizovanými na dotykovou obrazovku infotainmentu jsou veškeré jízdní informace bezpečně v zorném poli řidiče.
Že i malé auto může být velmi schopné, dokládají hodnoty jednotlivých motorizací. Elektrický kompaktní crossover bude nabízen se dvěma velikostmi baterie. Základní balík o kapacitě 51 kWh (využitelná 49 kWh) je určen pro pohyb na kratší vzdálenosti primárně v městském prostředí, přesto umožní solidní dojezd až 320 km. Výkon 272 koní jednoho elektromotoru a pohonu zadních kol umožní rozjet se z nuly na stovku za 5,5 sekundy.
Větší balík s kapacitou 69 kWh (využitelná 64 kWh) zvládne dojezd až 480 km. Tady kromě základní verze jednoho elektromotoru můžete zvolit dvoumotorovou variantu s pohonem všech čtyř kol. Její stádo 428 koní vystřelí Volvo EX30 na stovku za neuvěřitelné 3,6 sekundy.
To, co se obvykle od představitele značky Volvo čeká, je samozřejmě vysoký bezpečnostní standard. A model EX30 nejen že toto očekávání naplňuje, ale i zde přidává zase něco nového. Jeho konstrukce využívá vysokopevnostní ocel v ještě větší míře než dosud a k tomu je vybaven nejpokročilejšími elektronickými systémy. Umí zabránit srážce s protijedoucím autem při odbočování vlevo, pomůže vám změnit jízdní pruh a upozorní vás při únavě nebo ztrátě koncentrace. Hlavní inovací je systém upozorňující po zaparkování na projíždějící dopravu, aby posádka nevystoupila pod kola projíždějícího auta, cyklisty nebo třeba elektrické koloběžky.
Nové Volvo EX30 je skutečně malý vůz s velkým potenciálem – překvapí vás výbavou, funkcionalitou, bezpečností a výkony velkých vozů, to vše v příjemně kompaktním balení. Navíc u nás jeho cena začíná na atraktivní částce 869 000 Kč (případně si ho můžete pořídit na leasing za měsíční splátku již od 11 989 Kč bez DPH), která je srovnatelná s konkurencí vybavenou spalovacími motory.