V září jsme společně s online supermarketem Rohlik.cz představili inovovanou zákaznickou službu Premium a vyhlásili soutěž o tři nákupy v hodnotě 1600 Kč a aktivování členství. Položili jsme jednoduchou otázku – jak vypadá váš nejčastější nákup? Co v něm nesmí chybět?
Celosvětová pandemie změnila mnoho věcí, mezi nimi i způsob, jakým nakupujeme. Dovážková služba potravin byla ještě před několika lety využívána hlavně těmi, kteří svůj čas nechtěli ztrácet obíháním obchodů, anebo fungovala jako způsob, jak se mohla rodina jednou za měsíc předzásobit trvanlivými potravinami. Dnes, a zejména po první vlně karantény, jsme si zvykli objednávat online všechno a klidně několikrát týdně, a jak se ukázalo i v našem průzkumu, kupujeme potraviny hlavně čerstvé a určené k okamžité spotřebě.
Jak vypadá běžný nákup online očima našich čtenářů? Pečivo, mléko, vejce, ovoce a zelenina, šunka. Průměrně lidé utrácí za jeden nákup 500 až 1000 kč, 80 % nakupuje online pravidelně a průměrně je jim 30 až 39 let, druhá nejčastěji zastoupená skupina je mladší, 20–29 let. Většina respondentů je z Prahy nebo Brna, ale ozvali se i lidé z Mělníka, Vysoké na Labem, Kladna, Ostravy nebo Liberce. Kromě základních potravin se často objevoval alkohol a nealko nápoje, sýry, jogurty, bezlepkové pečivo a ryby.
Klub Premium, kterým Rohlik.cz oslovuje zejména ty, kteří online nakupují často a záleží jim na kvalitě potravin, má oproti běžnému nakupování několik výhod. Rohlik Premium nabízí přednostní doručení pro členy klubu, volná doručovací okna například o Vánocích, a pokud si objednáte do 17 hodin, nákup dorazí ještě ten samý den. Čtyřikrát do měsíce pak nemusíte řešit minimální výši ceny nákupu. To ocenila Mária Kučerová z Prahy. „Na službě Premium je velice pozitivní nákup bez minimální výše objednávky a doručení zdarma. Líbí se mi stálá sleva na značku Bez kompromisu pro členy a oceňuju i možnost tuto službu kdykoliv zrušit.“
Rohlik.cz si spočítal, že díky všem Premium benefitům ušetří čtyřčlenná rodina ročně kolem 8300 korun a 67,5 hodiny času. Přitom investice do klubového členství je pouze 1999 Kč za rok nebo 199 Kč měsíčně. Díky možnosti měsíční platby si teď navíc členství může bez obav vyzkoušet opravdu každý. A pokud nebude spokojen, má 30denní garanci vrácení prvního poplatku.
Další příjemnou věcí, na které se testující shodli, byl větší výběr doručovacích časů. „Mohla jsem si vybrat 15minutový interval, ve kterém chci nákup dovézt, to byla oproti základnímu účtu – běžný je interval hodinový – příjemná změna,“ myslí si Anna Šipková z Brna.
Rohlik.cz nedávno představil řadu potravin Bez kompromisu, která se soustředí tradiční výrobky jako šunky, uzeniny, sýry nebo paštiky a dává důraz na řemeslně kvalitní zpracování, prověřené dodavatele a složení bez éček a dalších aditiv. Členové služby Premium na řadu mají stálou 15% slevu. Mária Kučerová z Plzně u sýrů, konkrétně plátkové Goudy, ocenila složení: „Mléko, sůl, mlékařské kultury a karoteny, které dodají sýru krásnou nažloutlou barvu. Nic navíc, co tam být nemusí.“
„Už pár měsíců upřednostňuji pescetariánskou stravu, takže kvalita ryb a mořských plodů je pro mě důležitá,“ říká další testující, Michael Barták z Prahy. „V tomto ohledu se na Rohlik.cz a jejich dodavatele můžu spolehnout.
Občas se také něco nepovede; dodané potraviny mají kaz nebo jich přijde méně, než bylo objednáno. „Náznak dramatické situace přišel druhý den po doručení, kdy jsem si chtěla do salátu nakrájet ready to eat avokádo,“ s úsměvem popisuje Anna Šipková. „Bohužel bylo u stopky plesnivé. Vyfotila jsem ho a poslala Rohlíku do chatu. Slečna mi okamžitě odpověděla a nejen, že se mi do pár minut načetly kredity, které jsem za avokádo utratila, díky službě Premium se jich načetlo dvakrát tolik! Mé jediné výčitky byly v tu chvíli vůči sobě samotné, a to, že jsem nekoupila těch avokád aspoň dvacet.“
Je zřejmé, že se naše nákupní návyky budou vyvíjet i podle toho, jak do na našich životů zasáhne pandemie. Pro lidi v těžké sociální situaci je aktuální doba výjimečně těžká, a jak ukázala první vlna, dostávají se do existenčních obtíží. Nora Fridrichová společně s Klubem svobodných matek na jaře zorganizovala nákupy potravin pro samoživitelky a Rohlík se na pomoci podílel také; nakupujícím dárcům dal padesátiprocentní slevu na nákupy trvanlivých potravin a umožnil tak zdvojnásobit výši nákupu pro jednotlivé rodiny.
Online supermarkety jsou dobrým řešením pro 21. století, ať už chcete nakupovat málo nebo hodně, základní potraviny nebo ty gurmánské, pro sebe nebo pro jiné. Rohlik.cz dokazuje, že chápe potřeby svých zákazníků a neodvrací se ani od těch, pro které jsou nákupy luxus.