Také se vám občas stane, že po pár hodinách na stole objevíte svůj vystydlý šálek kávy? Schválně – jak často jej dopijete, a kolikrát ho radši vylijete do dřezu, protože zásobu čerstvé kávy vnímáte jako samozřejmost?
V sobotu 1. října kávou neplýtvejte – na tento den totiž připadá Mezinárodní den kávy, a proto se zkuste zamyslet a cenit si každého doušku. Možná je to překvapivé, ale budoucnost kvalitní kávy je v ohrožení.
Prázdný šálek kávy – tak vypadá symbol hrozby, na kterou upozorňuje stejnojmenná kampaň společnosti Nespresso s Georgem Clooneym. Celých 60 % druhů divoké kávy je totiž ohroženo změnou klimatu a 50 % půdy, která se dnes k pěstování kávy používá, se může stát do roku 2050 neúrodnou. Nespresso upozorňuje na hrozbu, kterou pro globální produkci kávy představuje změna klimatu, a upozorňuje na úsilí o její ochranu.
Obnovit rovnováhu v přírodě je přitom možné, a to prostřednictvím regenerativního zemědělství, jež vrací půdě živiny, uzdravuje přírodu a podílí se na řešení klimatické krize.
Kvalitní arabika je na klimatické výchylky zvlášť náchylná a spolu s ní čelí důsledkům klimatické krize také 140 000 pěstitelů v 18 zemích, kteří přímo spolupracují se značkou Nespresso.
Proto je důležité si uvědomit, že stabilní dodávky kvalitní kávy nejsou samozřejmost a je potřeba jednat. Kampaň Prázdný šálek tak upozorňuje na alarmující zjištění a inspiruje ostatní k činům, které společnost Nespresso sama aplikuje v úzké spolupráci s organizací Rainforest Alliance a pěstiteli na celém světě.
Téměř čtvrtina všech emisí má totiž původ v zemědělství, lesnictví a dalších způsobech využívání půdy. Obnovit rovnováhu v přírodě je přitom možné, a to prostřednictvím regenerativního zemědělství, jež vrací půdě živiny, uzdravuje přírodu a podílí se na řešení klimatické krize. Cílem kampaně Prázdný šálek tak je přitáhnout pozornost k existenční hrozbě pěstitelů kávy a přimět ostatní aktivně chránit životní prostředí.
George Clooney řekl: „Hrozba klimatických změn je vysoce reálná a pěstitelé kávy jsou v první linii. Je životně důležité, abychom těmto komunitám umožnili budovat finanční a environmentální odolnost, aby nejen přežívaly, ale také prosperovaly. Tento přístup je jádrem přístupu Nespresso. Ale tady jde o víc než jen o kávu. Změna klimatu není něco, co může vyřešit jediná společnost nebo dokonce celé odvětví. Vyžaduje to naléhavé a odvážné kroky v celosvětovém měřítku.“
Nespresso se zavázalo už v roce 2003 v partnerství s Rainforest Alliance a dnes ve spolupráci s více než 140 000 pěstiteli v 18 zemích světa podporovat udržitelné zemědělství. Jde stále dál a nyní napomáhá globálnímu přechodu na regenerativní zemědělství, což je způsob, jak pěstovat a kultivovat kávu, který pomáhá obnovit naši přírodu. Tak chrání vzácnou kávu nejen ve svých kapslích.
Více o kampani v TZ Nespresso George Clooney prázdný šálek: https://www.nespresso.com/cz/cs/climate