Lucie Janauer, zakladatelka společnosti Monkey Mum, obrátila osobní zkušenost na podnikatelský triumf. Když hledala způsob, jak zamezit pádu dětí z postele objevila mezeru nejen na českém trhu, ale i na tom evropském.
Cesta Lucie za úspěšným podnikáním začala kontaktním rodičovstvím, které podporuje společné spaní rodičů s dětmi v posteli, namísto samostatných dětských postýlek. Po nepříjemné zkušenosti, kdy její syn spadl z manželské postele, Lucie chtěla najít řešení, jak takovým případům předejít. „Naše postele nejsou přizpůsobené ke společnému spaní rodičů a dětí. Po několika měsíčním hledání jsem ale našla ten správný výrobek. A to speciální zábrany na postel. Ty však nebyly dostupné na tuzemském trhu, ale ani na tom evropském,“ vysvětlila Lucie, která v tu chvíli objevila to, co se podaří málokomu, velkou mezeru na současném nasyceném trhu. Spolu s tím přišel nápad, že tento produkt by mohl zaujmout další rodiče.
První kroky k úspěchu
Náklady na dopravu ze zahraničí však byly tak vysoké, že se rozhodla objednávat ve velkém. „Asi jsem měla podnikatelský pud. Řekla jsem si, že zábrany v Česku určitě prodám a že by byla škoda nekoupit další," říká podnikatelka, která si jich objednala šedesát. „Byl to risk, ale měla jsem pravdu," vzpomíná Lucie. První zábrany na manželskou postel dorazily do České republiky v červenci 2020. Risk se vyplatil, protože zábrany na postele se okamžitě vyprodaly. „Prodala jsem je pomocí facebookové reklamy, všechny zábrany do měsíce zmizely,“ vzpomíná Lucie, kterou zájem rodičů o tuto pomůcku na společné spaní nadchl a rozhodla se na něm postavit svůj byznys.
Tento nečekaný zájem tak odstartoval v lednu 2021 vznik nové společnosti Monkey Mum, jejímž cílem je zajistit produkty, které rodičům preferující kontaktní rodičovství chybí.
Od malého prodeje po expanzi do celé Evropy
Firma v té době byla na úplném začátku. Lucie společně s manželem připravovala objednávky z domu, sklad měli v garáži. Každý měsíc ale docházelo k mnohonásobnému růstu tržeb, Monkey Mum začínala s vývojem vlastních produktů a už v roce 2022 se celá společnost přestěhovala do budovy s velkým skladem a kancelářemi. O rok později expanduje do celé Evropy. Přestože hlavní prodeje se dějí přes vlastní e-shop, společnost také využívá marketplace, jako je například Mall a Allegro.
Nový showroom v Praze
V září 2023 se sídlo Monkey Mum přesunulo do pražských Vršovic. „Zde jsme si pronajali krásný dvoupatrový domeček, kde jsme v přízemí slavnostně otevřeli showroom, kde mohou zákazníci okouknout zábrany na postel, zábrany ke schodišti, bezpečnostní ohrádku a další naše bestsellery naživo. Nebo si vybrat jednu z krásných dřevěných či látkových hraček a vyzkoušet svým dětem padnoucí designové softshellové oblečení. V prvním patře pak máme kanceláře, dílnu a menší interní sklad,” vysvětluje Lucie.
Po čtyřech letech podnikání s Lucií v Monkey Mum pracuje více než dvacet lidí. Sama Lucie působí jako CEO a vyřizuje všechny důležité záležitosti. „Hodně pracuji a s malými dětmi je to někdy těžké, ale ověřila jsem si, že nikdo nedělá mou práci tak, jak si představuji,“ s úsměvem krčí rameny podnikatelka.
V loňském roce Monkey Mum odbavila více než 12 tisíc objednávek a zaznamenala tržby ve výši 33 milionů korun. Do konce tohoto roku firma plánuje spustit prodeje na Amazonu po celé Evropě. Kromě toho Monkey Mum plánuje rozšířit sortiment o vlastní produkty a expandovat na další trhy. „Například USA je pro nás velice zajímavý trh a je jen otázkou času, kdy se pokusíme prodat první kontejner zboží přes americký Amazon,” předpovídá Lucie.