přečtěte si novou knihu Chci se ti podívat do očí

Bezpečnostní zábrany na postel, které chrání dětský spánek

29. duben 2024

Lucie Janauer, zakladatelka společnosti Monkey Mum, obrátila osobní zkušenost na podnikatelský triumf. Když hledala způsob, jak zamezit pádu dětí z postele objevila mezeru nejen na českém trhu, ale i na tom evropském.

Foto: Monkey Mum

Cesta Lucie za úspěšným podnikáním začala kontaktním rodičovstvím, které podporuje společné spaní rodičů s dětmi v posteli, namísto samostatných dětských postýlek. Po nepříjemné zkušenosti, kdy její syn spadl z manželské postele, Lucie chtěla najít řešení, jak takovým případům předejít. „Naše postele nejsou přizpůsobené ke společnému spaní rodičů a dětí. Po několika měsíčním hledání jsem ale našla ten správný výrobek. A to speciální zábrany na postel. Ty však nebyly dostupné na tuzemském trhu, ale ani na tom evropském,“ vysvětlila Lucie, která v tu chvíli objevila to, co se podaří málokomu, velkou mezeru na současném nasyceném trhu. Spolu s tím přišel nápad, že tento produkt by mohl zaujmout další rodiče.

Foto: Monkey Mum

První kroky k úspěchu

Náklady na dopravu ze zahraničí však byly tak vysoké, že se rozhodla objednávat ve velkém. „Asi jsem měla podnikatelský pud. Řekla jsem si, že zábrany v Česku určitě prodám a že by byla škoda nekoupit další," říká podnikatelka, která si jich objednala šedesát. „Byl to risk, ale měla jsem pravdu," vzpomíná Lucie. První zábrany na manželskou postel dorazily do České republiky v červenci 2020. Risk se vyplatil, protože zábrany na postele se okamžitě vyprodaly. „Prodala jsem je pomocí facebookové reklamy, všechny zábrany do měsíce zmizely,“ vzpomíná Lucie, kterou zájem rodičů o tuto pomůcku na společné spaní nadchl a rozhodla se na něm postavit svůj byznys.

Tento nečekaný zájem tak odstartoval v lednu 2021 vznik nové společnosti Monkey Mum, jejímž cílem je zajistit produkty, které rodičům preferující kontaktní rodičovství chybí.

Od malého prodeje po expanzi do celé Evropy

Firma v té době byla na úplném začátku. Lucie společně s manželem připravovala objednávky z domu, sklad měli v garáži. Každý měsíc ale docházelo k mnohonásobnému růstu tržeb, Monkey Mum začínala s vývojem vlastních produktů a už v roce 2022 se celá společnost přestěhovala do budovy s velkým skladem a kancelářemi. O rok později expanduje do celé Evropy. Přestože hlavní prodeje se dějí přes vlastní e-shop, společnost také využívá marketplace, jako je například Mall a Allegro.

Foto: Monkey Mum

Nový showroom v Praze

V září 2023 se sídlo Monkey Mum přesunulo do pražských Vršovic. „Zde jsme si pronajali krásný dvoupatrový domeček, kde jsme v přízemí slavnostně otevřeli showroom, kde mohou zákazníci okouknout zábrany na postel, zábrany ke schodišti, bezpečnostní ohrádku a další naše bestsellery naživo. Nebo si vybrat jednu z krásných dřevěných či látkových hraček a vyzkoušet svým dětem padnoucí designové softshellové oblečení. V prvním patře pak máme kanceláře, dílnu a menší interní sklad,” vysvětluje Lucie.

Po čtyřech letech podnikání s Lucií v Monkey Mum pracuje více než dvacet lidí. Sama Lucie působí jako CEO a vyřizuje všechny důležité záležitosti. „Hodně pracuji a s malými dětmi je to někdy těžké, ale ověřila jsem si, že nikdo nedělá mou práci tak, jak si představuji,“ s úsměvem krčí rameny podnikatelka.

Foto: Monkey Mum

V loňském roce Monkey Mum odbavila více než 12 tisíc objednávek a zaznamenala tržby ve výši 33 milionů korun. Do konce tohoto roku firma plánuje spustit prodeje na Amazonu po celé Evropě. Kromě toho Monkey Mum plánuje rozšířit sortiment o vlastní produkty a expandovat na další trhy. „Například USA je pro nás velice zajímavý trh a je jen otázkou času, kdy se pokusíme prodat první kontejner zboží přes americký Amazon,” předpovídá Lucie.

Popup se zavře za 8s