konference Svět podle Heroine - přijďte se inspirovat, tříbit si názory a taky se bavit

Elegantní a pohodlné, takové je placení náramkem, říká Tereza Froňková z mBank

21. říjen 2024

Platební karta, jak ji známe, začíná být minulostí. Teď už jen stačí mávnout rukou a máte zaplaceno. Pokud tedy na ruce máte ten správný platební šperk. mBank spolu s Mastercard a Niceboy letos představila hned dvě horké novinky: platební prsteny a nejnověji elegantní platební náramky. Žádné hledání peněženky nebo mobilního telefonu v kabelce. Trendy náramky jsou dalším krokem k téměř neviditelnému placení, vysvětluje v rozhovoru ředitelka marketingu mBank Tereza Froňková.

Nové platební náramky od mBank.Foto: mBank

Jako první banka v Česku jste letos v červnu uvedli platební prsteny a nyní přicházíte s platebními náramky. Koho s nimi chcete zaujmout?

Především ty, kteří mají rádi technologické inovace a nejsou jim cizí nové způsoby placení. Naše náramky a prsteny jsou unikátní doplňky přesně pro ně. Tyto dvě novinky přinášejí do každodenního placení eleganci, styl a jednoduchost. Placení prstenem nebo náramkem je velmi pohodlné. Jistě nejsem jediná žena, která v plné kabelce doposud hledala peněženku nebo mobil. To už je teď minulost.

Musím ale dodat, že platební náramky si našly svoje příznivce nejen u žen. Byli jsme příjemně překvapeni zájmem mužů.

Lidé stále častěji vyhledávají způsoby, jak víc fungovat v offline režimu. Myslíte si, že tento trend přispívá k rostoucí popularitě platebních doplňků?

Myslím, že prsteny a náramky dávají lidem možnost se rozhodnout, zda si na danou příležitost chtějí s sebou vzít mobil, nebo zda si vezmou jiný platební doplněk. Do divadla nebo na večeři, kde nechcete nebo nemůžete s sebou mít telefon je platební náramek ideální doplněk.

Tereza Froňková

Marketingová ředitelka mBank pro Slovensko a Českou republiku. Tereza zahájila kariéru v Ogilvy, kde se vypracovala na Senior Account Manager. Působila i v londýnském týmu této společnosti, který měl na starost Unilever, následně v Saatchi & Saatchi a Lowe Prague. Od roku 2010 byla Group Account Director v Hullabaloo a do mBank přešla v roce 2016.

Proč jste zvolili právě korálkové náramky?

Korálkové náramky jsou trendy a umožňují nepřeberné možnosti barevných i materiálových kombinací. My jsme spolu s našimi partnery Mastercard a Niceboy vybrali 7 designových variant od jednoduchých černých a perlově bílých až po poměrně extravagantní barevné kombinace s modrou nebo zlatou. Jinými slovy máme pro každého něco originálního. Náramky mohou skvěle doplnit váš vzhled při různých příležitostech. Narozdíl od chytrých hodinek mnohem lépe padnou i k formálnějšímu stylu. Náramky Niceboy ONE Infinity by Furiosa jsou navíc vyrobené ze špičkových materiálů. Využíváme polodrahokamy, minerální kameny, zlato nebo říční perly. Věřím, že si svůj design najde každý.

Na platebních náramcích i prstenech spolupracujete s partnery Mastercard a Niceboy. Jak tato spolupráce vznikla?

mBank dlouhodobě přináší jednoduchost a pohodlí do každodenního placení. Byli jsme mezi prvními u mnoha inovací, například dnes již velmi rozšířeném placení mobilem. Po hodinkách, ať už chytrých nebo i těch analogových, to bylo další přirozené rozhodnutí. Spojily se zkrátka tři společnosti, které se technických novinek rozhodně nebojí. Naše dlouhodobá spolupráce s Mastercard nám umožňuje nabízet klientům bezkontaktní platby na nejvyšší úrovni bezpečnosti a spolehlivosti. A Niceboy je dynamická česká značka zaměřená na moderní technologie a styl, která má know-how nejen v oblasti wearables, což dokonale doplňuje naši vizi o platebních doplňcích, které jsou jak funkční, tak vizuálně atraktivní.

Foto: mBank

Jaký je obecně přístup českých spotřebitelů k novým platebním metodám?

Češi jsou velmi otevření inovacím, zejména pokud jde o to vyřešit každodenní záležitosti rychle a pohodlně, a tedy i placení. V posledním desetiletí si velmi rychle osvojili bezkontaktní platby a teď je na podobném vzestupu právě placení mobilními telefony a nositelnými zařízeními, jako jsou třeba hodinky. A právě do této společenské nálady se perfektně hodí i platební prsteny a náramky. Zákazníci oceňují, že je nemusí složitě nastavovat, a přinášejí jim další možnosti, jak platit snadno, bezpečně, a ještě navíc elegantně.

Jaké jsou reakce od prvních klientů, kteří už platební náramky využívají?

Zpětná vazba od klientů, kteří náramek vyzkoušeli, je skvělá – jsou nadšení. Nejčastěji slyšíme, jak jsou pohodlné – nemusí nosit peněženku ani mobil, prostě jen mávnou rukou a je zaplaceno. Oceňují také, jak elegantní náramky jsou. Málokdo by čekal, že se jedná o platební doplněk. Jinými slovy, to, že zaplatíte šperkem, rozhodně vzbudí pozornost a debatu okolí.

Stanou se platební náramky a prsteny must-have doplňkem moderního člověka?

Věřím, že až si lidé na tenhle způsob placení zvyknou, stanou se náramky a prsteny stejnou samozřejmostí jako bezkontaktní karty nebo placení mobilem. Když něco zjednoduší život, lidé to většinou rychle přijmou za své. Platebních prstenů je v oběhu kolem osmi tisíc a jejich obliba roste: jen za první tři měsíce se v Česku prostřednictvím prstenů uskutečnilo 120 tisíc plateb. Přijetí u našich klientů bylo opravdu extrémně rychlé.

Který ze všech nových platebních doplňků upřednostňujete vy?

Obě naše revoluční novinky se mi velmi libí pro různé příležitosti. Korálkový náramek je krásným módním doplňkem a prsten je velmi praktický a univerzální.

ONE Infinity OceanixFoto: Archiv Niceboy

Jak se podle vás bude platit za deset let?

Určitě budeme svědky ještě větší integrace platebních technologií do každodenních předmětů a života. Ale není to jen o tom dát platební kartu do nějakého doplňku. Placení se pomalu stává téměř neviditelným procesem, kdy ten samotný akt platby, třeba přiblížení náramku k terminálu, mizí. Vezměte si, jak platíte za moderní taxislužby: nijak. Prostě vystoupíte z auta a platba proběhne sama díky bezpečně uložené kartě. Mimochodem, klienti mBank, kteří jezdí novějšími Škodovkami, mohou platit za palivo přímo ze svého auta. A přesně to je ta budoucnost. Ještě větší pohodlí při každodenním placení při zachování maximální bezpečnosti transakcí.

Popup se zavře za 8s