„Toyotu Yaris řídím už od roku 1997. Problém je, že pořád tu samou. V tom, že už vážně přesluhuje, jsem se utvrdila nedávno. Dostala jsem příležitost otestovat nejnovější, čtvrtou generaci tohoto úspěšného modelu,“ říká Michaela Kramárová.
Yaris 2020 si zachoval proporce šikovného vozítka do města, ale zároveň má výrazně sportovnější tvary a hlavně výbavu obvyklou spíš u mnohem vyšší třídy. Začíná to u sedadel, která jsou delší a širší, takže nemáte pocit, že sedíte v malém autě. Interiéru dominují prémiové měkčené materiály a hi-tech textilie. Konstruktéři posunuli prostřední sloupky dozadu, takže z auta je lepší výhled a přední sedadla jsou dál od sebe, čímž mezi řidičem a spolujezdcem vzniklo místo i na loketní opěrku. Komfort je na prvním místě.
Nový Yaris stojí 350 tisíc korun v základní výbavě, a už ta je neuvěřitelně nabitá – k dispozici je precizně fungující inteligentní adaptivní tempomat a soubor prvků Toyota Safety Sense 2.5, který mimo jiné zahrnuje asistenta pro udržení v jízdním pruhu, sledování únavy řidiče, rozpoznávání chodců a cyklistů i dopravních značek či asistenta pro odbočování, který zmírňuje rizika kolize na křižovatkách. Toyota s novým modelem dosáhla pěti hvězd v evropských testech bezpečnosti Euro NCAP, mimo jiné i díky centrálnímu airbagu pro přední sedadla.
Toyota postavila Yaris na úplně novém základě, z předchozí generace nemá ani šroubek. Poprvé ve třídě malých vozů aplikovala TNGA (Toyota New Global Architecture) a Yaris má díky nové platformě lepší tuhost, nižší těžiště, nové zavěšení kol a celkově hodně vylepšené jízdní vlastnosti. Jezdila jsem s ním ve městě, po okreskách, po dálnici a dokonce i na testovacím okruhu – pořád je to skvěle ovladatelné a mrštné auto, v každé situaci je naprosto stabilní a pohodlné.
Toyota postavila Yaris na úplně novém základě, z předchozí generace nemá ani šroubek. Poprvé ve třídě malých vozů aplikovala TNGA (Toyota New Global Architecture) a Yaris má díky nové platformě lepší tuhost, nižší těžiště, nové zavěšení kol a celkově hodně vylepšené jízdní vlastnosti. Jezdila jsem s ním ve městě, po okreskách, po dálnici a dokonce i na testovacím okruhu – pořád je to skvěle ovladatelné a mrštné auto, v každé situaci je naprosto stabilní a pohodlné.
V nabídce motorizací je litrový benzinový motor, nový atmosférický 1,5litrový benzinový tříválec a hlavně jeho hybridní provedení s výkonem 116 koní, které je šetrnější k životnímu prostředí a umožní snížit spotřebu o více než 20 procent oproti předchozí generaci. Hybridní Yaris oceníte hlavně ve městě, kdy až 80 procent jízdy zvládne v pohodě v elektrickém režimu. O tom, že je Toyota Yaris malé velké auto, jsem se přesvědčila už mnohokrát. Je bezpečný, pohodlný a navzdory své velikosti i prostorný. Nejnovější model je navíc krásný a nabídne vám snad ještě víc, než od nového vozu čekáte.