přečtěte si novou knihu Chci se ti podívat do očí

Nejen obědy a večeře. Wolt vám doveze hračky, pláštěnku nebo nafukovací balonky

27. říjen 2021

Zvykli jsme si nakupovat on-line oblečení, jídlo, potraviny... A toho pohodlí mít doma to, co potřebujeme, jen na pár kliknutí se mnozí z nás nechtějí vzdát. Ve Woltu to vědí. A tak kromě restaurací a bister, rozšiřují i „retail“, neboli nabídku partnerských obchodů, ze kterých si můžete objednat dárky, výzdobu, květiny a nejrůznější věci pro potěšení svoje i svých blízkých. Co všechno je možné si na Woltu objednat, přibližuje Retail Business manažerka Woltu Andrea Stránská.

Foto: Wolt

Dovoz jídla z restaurace je zřejmě na Woltu nejvyužívanější službou, jaké další oblasti jsou populární? 

Naši zákazníci pravidelně objednávají potraviny, ať už se jedná o běžné nákupy nebo delikatesy. Mezi populární segmenty patří také vlastně cokoliv, co lidem vykouzlí úsměv na tváři. Třeba květiny, dárky, kosmetika, parfémy anebo balónky a celkově párty výzdoba.

S jakým sortimentem jste začínali a co jste postupně přidávali?

Začátek byl poměrně náročný, protože naši zákazníci byli zvyklí objednávat primárně jídla z restaurací. Když jsme s retailem na Woltu začínali, bylo to pro nás něco zcela nového. Nejprve jsme se zamysleli nad tím, co by se zákazníkům mohlo líbit, a podle toho jsme pak začali uzavírat první partnerství. Primárně se jednalo o potraviny a alkohol, poté se nám podařilo uzavřít spolupráci s DELMART supermarkety, z čeho byli naši zákazníci nadšení. 

Minulý rok jsme oslovili jedno květinářství, které v rámci neutěšené situace chtělo zavřít svůj kamenný obchod. Nakonec se nám podařilo navázat spolupráci a i díky Woltu a online rozvozu je otevřené ještě dnes.

Kurýrka Denisa nám vyprávěla, že miluje doručování květin, protože přímo vidí, jak lidem dělá radost? Máte nějaké milé historky z doručování?  

Kamarádčina dcera oslavila své čtvrté narozeniny. Přemýšlela jsem nad dárkem a nakonec objednala sadu héliem nafouknutých balónků. V tu chvíli se tento dárek stal středem oslavy a děti byly nadšené.

Minulý rok jsme oslovili jedno květinářství, které v rámci neutěšené situace chtělo zavřít svůj kamenný obchod. Nakonec se nám podařilo navázat spolupráci a i díky Woltu a online rozvozu je otevřené ještě dnes. 

Květiny až domů. To je na Woltu také samozřejmost. Foto: Wolt

Máte srovnání, jak to funguje v jiných zemích, kde Wolt působí? Co je populární tam a jak se to liší od toho, co je populární u nás?

Celkově je Wolt Retail úspěšný a je zajímavé pozorovat, jak se každý trh liší. Wolt působí na třiadvaceti trzích a všechny mají svá specifika. Například v Gruzii zákazníci nakupují primárně potraviny, kdežto ve skandinávské oblasti je hodně populární elektronika. U nás je to kombinace různých segmentů i proto, že oblast e-commerce je v Česku velmi rozvinutá. To ale neznamená, že Wolt Česko usne na vavřínech, spíše naopak. Věříme, že příští rok přineseme zákazníkům spoustu zajímavých novinek tak, aby u nás našli opravdu všechno.

Foto: Wolt

Andrea Stránská

„Někdo si může říct, že je to přece ‚jenom doručovací služba‘, ale když vidíte všechnu tu tvrdou práci, která za tím je, ty příběhy úspěšných restaurací a obchodů, tak vás to ohromí,“ říká Andrea Stránská, která pracuje ve Woltu jako Retail Business Manager. V popisu práce má rozvíjet právě sekci retail, čili spolupráci s obchody.

Jak vybíráte partnery? Co musejí dodavatelé splnit nebo garantovat, abyste je zařadili do nabídky?

Primárně vždy přemýšlíme nad tím, zda naši partneři nabízejí produkty, které budou atraktivní pro naše zákazníky. Uživatelská zkušenost zákazníků je pro nás vždycky na prvním místě. Důležitá je jak rozmanitost našeho portfolia, tak i to, abychom zajistili tuto nabídku na všech místech, kde Wolt působí. Představte si například romantický večer. Na Woltu můžete objednat suroviny na vaření společné večeře, kytici pro radost, šperk pro potěšení a například i něco intimního pro pozdější hodiny...

Hlásí se vám dodavatelé sami, nebo je aktivně hledáte?

Je to kombinace obojího. Největší radost cítím vždy z toho, když se nám sám od sebe ozve nějaký populární brand s tím, že si všiml exkluzivních značek, se kterými již Wolt spolupracuje, a že si nechce nechat ujít takovou příležitost.

Jsou ceny, když si objednám přes Wolt, stejné jako přímo v obchodech? 

Ceny na Woltu jsou stejné jako v obchodech. Opět i zde je nejdůležitější uživatelská zkušenost. Naši zákazníci toto velmi oceňují a například v oblasti ovoce a zeleniny je to hodně baví.

Jaká je výhoda objednání retailu přes Wolt oproti třeba e-shopu nebo jiným formám? Jaká je u Woltu přidaná hodnota? 

Rychlost. Představte si, že jedete na rodinnou oslavu, nemáte žádný dárek, ani květinu. A než se doma stačíte nachystat, kurýr vám vše přiveze během třiceti minut. Vy se pak nemusíte stresovat tím, že potřebujete „něco“ sehnat na poslední chvíli. Kromě toho máme také špičkový zákaznický servis, kdy dostanete odpověď do jedné minuty. Také nabízíme našim zákazníkům nejširší retailovou nabídku, máme hodně exkluzivních partnerství a rozhodně v tom nehodláme polevit. 

Začalo pršet a děti nemají pláštěnku? Za půl hodiny můžete mít doma ikonickou žlutou pláštěnku Petit Bateau.Foto: Wolt

Plánujete zařadit ještě další sortiment? Jaký? A kdy? 

Určitě ano, náš cíl je vytvořit virtuální obchodní centrum na Woltu, které má zákazník vždy u sebe v kapse nebo po ruce. Již nyní máme vytvořený solidní základ a kromě nových partnerství pracujeme i se stávajícími partnery na tom, abychom našim zákazníkům nabídli speciální balíčky nebo akce, které jinde nenajdete. Nyní jsme třeba exkluzivně spustili spolupráci s kosmetikou MANUFAKTURA, která je velmi populární a šetrná k přírodě. Věřím, že v průběhu roku 2022 u nás naši zákazníci najdou vše potřebné. 

Foto: Wolt

Poklady z Woltu

  • ikonické žluté dětské pláštěnky: Petit Bateau
  • diáře a bloky: MOLESKINE
  • krásné hračky pro děti: Ababu
  • koncept store s designovými kousky: CO.DE

Článek vznikl ve spolupráci s naším partnerem – společností Wolt. 

Popup se zavře za 8s