Na 30 úspěšných podnikatelek a manažerek se sešlo ke příležitosti pátého konání exkluzivní Veuve Clicquot Dinner with Conference, pořádané Českomoravskou asociací podnikatelek a manažerek (ČMAPM) a Veuve Clicquot. Hlavním tématem večera byly rodinné firmy a rodinné podnikání.
„Rodinné firmy a rodinné podnikání jsou velmi specifickou oblastí, a to nejen tím, že v ČR de facto minulým režimem vymizela tzv. generační obměna. Vztah k rodinnému podniku a předání rodinné firmy další generaci se vlastně teprve učíme. Musíme si uvědomit, že rodinné firmy jsou jedním ze základních pilířů české ekonomiky a tak by k nim měl přistupovat i stát“, uvádí prezidentka ČMAPM Romana Krejsová. Jejich důležitost by se tedy podle ČMAPM rozhodně neměla podceňovat, stejně jako problematika generační obměny. Právě ta je jedním z bodů, které rodinné firmy v ČR v současné době velmi intenzivně řeší.
Doufám, že příběh naší firmy je v dnešní náročné době nadějí, že i když se chvilkově nedaří, je vždycky světlo na konci tunelu.
Nejen na toto téma promluvila Jana Kremlová, zakladatelka a ředitelka společnosti ALIKA, která byla hostem brněnského setkání podnikatelek. Společnost ALIKA, která je dnes největší českou pražírnou ořechů, založila paní Kremlová se svým manželem již v roce 1992 a ve firmě působí i další členové její rodiny. „Bylo mi velkým potěšením představit naši firmu úspěšným manažerkám a podnikatelkám,“ říká Jana Kremlová. „Doufám, že byl příběh naší firmy, která je již v procesu předávání do rukou našich dcer, pro mnohé inspirací a nadějí v dnešní náročné době, že i když se chvilkově nedaří, je vždycky světlo na konci tunelu.“
ČMAPM sdružuje podnikatelky a manažerky napříč Českou republikou již od roku 1995. Asociace pomáhá ženám uplatnit se v profesním životě a naučit se jej skloubit nejen s rodinným životem, ale i se svým osobním rozvojem. Jako jediná asociace v České republice je členem celosvětové asociace podnikatelek a manažerek FCEM. Informace o všech projektech najdete na www.cmapm.cz nebo na sociálních sítích pod zkratkou ČMAPM.
Mezi zakladatelky nebo pokračovatelky rodinných firem a podniků patří i celá řada členek asociace. Na akci, která se uskutečnila v nadčasových prostorách restaurace Element, tedy nemohly chybět dámy z firem ŽALUZIE NEVA s.r.o., Farma Kněžství s.r.o. anebo PROTECO nářadí s.r.o., což je firma s třicetiletou tradicí, jejíž majitelka Pěva Holancová říká: „Určitá změna je vždy přínosná a je nutné umět podnik transformovat.“
Exkluzivním partnerem akce bylo proslulé šampaňské Veuve Clicquot s charakteristickou žlutou vinětou, které je již 250 let ztělesněním elegantního a smělého „art de vivre“ (umění žít). Ten mu vtiskla žena-vizionářka a „velká dáma Champagne“, Barbe Nicole Ponsardin, která dům převzala v roce 1805. Proslula heslem, které platí dodnes: „Existuje jen jedna kvalita – ta nejvyšší“. Do šampaňské metody zavedla hned několik inovací. Zásadní měrou se tak podílela na jeho světovém úspěchu a vždy se řídila slovy: „Každý další den otevírá nové cesty k vybudování lepší budoucnosti.“ Celý silný příběh této značky podnikatelkám přiblížila ambasadorka Veuve Clicquot pro ČR, Markéta Zázvorková.
Dalším hostem večera byla oblíbená spisovatelka Naďa Horáková, která je autorkou více než 20 knih a podílela se také na scénářích oblíbeného detektivního seriálu Policie Modrava. Je velkou znalkyní místní historie a na Veuve Clicquot Dinner with Conference představila nejen svou tvorbu, ale i význam města Brna.
„Tento večer nebyl jen o sdílení zkušeností a zajímavého podnikatelského příběhu, který mnohé inspiruje, ale také o vzájemném propojení podnikatelek a jejich podnikání. Na podzim se uskuteční Veuve Clicqout Dinner with Conference opět na zajímavé téma,“ dodává Romana Krejsová, prezidentka ČMAPM.