přečtěte si novou knihu Chci se ti podívat do očí

Je těžké se na první tři díly „A jak to bylo dál“ dívat jako na úplně nový počin, ale nedá se nic dělat, tohle už není Sex ve městě. A ani být nechce a nemá, jak vysvětluje pro Variety tvůrce původního seriálu i nového volného pokračování Michael Patrick King: „I ve střižně jsem se snažil z materiálu dostat pryč všechno, co zavánělo starými časy. Byly tu vtipy, které zněly, jako by patřily do starého seriálu. To neznamená, že tu vtipy nejsou, jen jsme se snažili narušit paradigma, narušit starý známý rytmus, narušit všechna očekávání.“ Pryč je typický voiceover průvodkyně seriálu, sex-sloupkařky Carrie Bradshaw, která nyní dostává prostor jen na úplném konci každého dílu – jednu strohou větu. „Její voiceover tu chybí, a je to proto, že Carrie ztratila nadhled. Zničil jsem její svět, dostala jednu větu na konci, nic víc. A je to tak, aspoň prozatím, v pořádku.“

Mohlo by se zdát, že se z laskavého muže, který spolu s autorkou knižní předlohy Candance Bushnell vytvořil svět neoliberálních privilegovaných newyorských třicátnic, stal skoro Lars von Trier, který se vyžívá v utrpení svých hrdinek. Do rozbití Carriina světa tvůrci šlápli s opravdovou vervou, když na konci prvního dílu zabili hlavní a tak trochu mytickou postavu Carriina vysněného Pana Božského, za kterého je na začátku řady Carrie po spoustě peripetií šťastně a spokojeně vdaná. (Což se mimochodem ukázalo jako prozřetelnost ve chvíli, kdy jen pár dní po premiéře prvních dílů na představitele postavy Chrise Notha vypluly na povrch obvinění ze sexuálních napadení, kterých se měl dopustit v letech 2004 a 2015.)

Popup se zavře za 8s
Prémiový článek

Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!

Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!