Erotický thriller Babygirl s Nicole Kidman v hlavní roli se zaměřuje na téměř bezchybnou ženu. Zlom v jejím životě nastává ve chvíli, kdy se v práci setká s charismatickým stážistou a naváže s ním poměr. Pro zakázaný románek riskuje vše, co dosud vybudovala. Zároveň v sobě ale objevuje touhu, které se nedokáže, a především nechce, jen tak vzdát.
Nicole Kidman v novince představuje podnikatelku Romy, která jednoduše „má všechno“. Žije v rozlehlém domě s milujícím manželem a dvěma dospívajícími dcerami, stojí v čele úspěšné firmy, daří se jí v kariéře i v životě. Romy reprezentuje ideální ženu z obálek časopisů – prosadila se v soutěživém prostředí, podařilo se jí skloubit kariérní růst s rodinou a nyní čile posílá své mužské kolegy pro šálek kávy.
Rutina pracovních dní se změní s příchodem Samuela, pohledného a drzého stážisty. Jejich vzájemné špičkování začíná neškodně. Mladík se ptá na nepříjemné otázky, hravě zpochybňuje ředitelčinu autoritu, analyzuje ji a poučuje. Samuel Romy přitahuje svou arogancí i tím, že ho (narozdíl od ostatních aspektů svého života) nedokáže kontrolovat. Romy v sobě postupně začíná objevovat neznámé touhy i části svého já, které by nejradši navždy ukryla. Brzy si se Samuelem začne aférku, která ohrožuje nejen její rodinnou pohodu, ale také pečlivě vybudované pracovní postavení. „Jde o varovný příběh. Když cokoliv potlačujete, šelma uvnitř vás spí. Ale jednou se probudí,“ vysvětlila režisérka a scenáristka Halina Reijn při uvedení snímku na festivalu v Torontu.
Roku 2017 herečka Nicole Kidman prohlásila, že o malém podílu ženských tvůrkyň ve filmovém průmyslu už nestačí jen mluvit, problém je nutné aktivně řešit. Na festivalu v Cannes se zavázala, že bude alespoň jednou za každých osmnáct měsíců pracovat s režisérkou. Za posledních sedm let si tak Kidman zahrála v 15 filmech režírovaných ženami. Svůj poslední dokončený projekt, snímek Babygirl, natáčela pod vedením nizozemské herečky a režisérky Haliny Reijn.
Thriller začíná milostnou scénou mezi Romy a jejím manželem, kterou divák slyší ještě dříve, než spatří první záběr snímku. Dominantou úvodní pasáže je jednoznačně postava Romy, kterou kamera sleduje i poté, co opouští manžela a masturbuje sama v pokoji nad pornovideem. Jak Romy životní partner, tak milenec, jsou pouhými nástroji vyprávění, vedlejší postavy osudu, který na plátně sledujeme. Právě prožívání Romy a její interpretace událostí jsou pro snímek klíčové. Povaze vztahu Romy a jejího manžela zcela nerozumíme, podobně jako ona sama. O Samuelovi obdobně nezjistíme nic víc, než ví protagonistka. Netušíme, do jaké míry je mladý stážista obětí celé situace, nebo zda naopak není zdatným manipulátorem ovlivňujícím Romy. Stejně tak scénář neprozradí více o dospívání protagonistky v blíže neupřesněné kultovní komuně, pravděpodobně lehce inspirované prožitky režisérky. Sama Rejin vyrostla ve velmi izolované skupině okolo duchovního hnutí Subud, vedoucí komunity okolo náboženské skupiny ji dokonce vybral jméno.
Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!