Oblíbený módní e-shop Answear.cz se letos aktivně zapojuje do Světového dne duševního zdraví, který se koná 10. října. Společně s odborníky z organizace Nevypusť duši upozorňuje na nárůst psychických obtíží v populaci, převážně u dětí a mladistvých.
S duševními obtížemi se podle výzkumů organizace z roku 2022 potká každý 4. člověk. Proto Answear.cz společně s Nevypusť duši vytvořil 6 edukativních videí. Na stránkách reknisiopomoc.answear.cz jednoduše vysvětlují, proč bychom si svého duševního zdraví měli více všímat, jak poznat, že se s námi něco děje, nebo kde a jak najít pomoc. Od 4. do 10. října navíc najdou zákaznici při každém nákupu na Answear.cz také informační letáček, který na tato videa odkazuje.
Answear.com je inspirativní internetový obchod s vybranými produkty a limitovanými kolekcemi od více než 500 světových značek. Mezi více než 200 000 produkty se nacházejí prémiové značky (Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hugo Boss, Michael Kors, Valentino, Lacoste, Polo Ralph Lauren, Max Mara, DKNY, Karl Lagerfeld, Versace, Patrizia Pepe, Liu Jo, Pinko), známé sportovní a outdoorové značky (Adidas, Nike, New Balance, Hoka One One, The North Face, Columbia, Salewa), ikonické džínové značky (G-Star RAW, Diesel, Guess Jeans, Pepe Jeans, Levi's, Lee, Wrangler), a také nové butikové a designové značky, které si v poslední době výrazně získávají na popularitě, jako je Samsoe-Samsoe, Colourwear, The Kooples, Filling Pieces, Tiger of Sweden, Custommade, Muuv a Hoff. Značka Answear byla založena v roce 2011 a díky dynamické expanzi v současnosti působí na 11 evropských trzích a obsluhuje více než 1,6 milionu zákazníků, neustále si získává oblibu díky rychlému dodání a komfortu nakupování. Společnost je od roku 2021 kotována na Varšavské burze cenných papírů.
Péče o duševní zdraví by měla být v ideálním případě samozřejmá jako ranní hygiena. Zatím se ale podle výzkumů zdá, že tato preventivní praxe je nám vzdálená. Podle organizace Nevypusť duši je to především proto, že je populace stále málo informovaná a také trpí stigmatem v poskytování péče. I přesto, že se za život setká s duševními obtížemi každý 4. člověk. V kritickém věku mezi 13 a 18 rokem pak 36 % mladých trpí psychickým problémem. A u dospělých v Česku po pandemii číslo vzrostlo na 33 %.
Proto se letos do preventivního programu zapojil i módní e-shop Answear.cz a společně s organizací Nevypusť duši vytvořil sérii šesti krátkých edukativních videí, které mohou být prvním impulsem k řešení situace vlastní nebo blízkých. Zde se návštěvníci stránek reknisiopomoc.answear.cz dozví, proč bychom neměli být lhostejní k tomu, co se skrývá uvnitř, jak poznáme, že se nám něco děje, jak se s problémem svěřit i kde hledat odbornou pomoc. Videa dále poradí, jak pomoci svému blízkému, i to, jak pečovat o své vlastní duševní zdraví.
„Věříme, že každý z nás může udělat něco k tomu, abychom šířili povědomí o duševní hygieně a péči o psychiku. Během Světového dne duševního zdraví chceme říci a ponouknout naše zákazníky, aby se nebáli o tomto tématu otevřeně mluvit. Chceme přispět ke společenské debatě o závažném tématu, které výrazně ovlivňuje kvalitu našich životů,“ vysvětluje Nicole Groesslová, Country Manager pro Českou republiku a Slovensko.
V týdnu od 4. října navíc zákazníci u každého nákupu na Answear.cz najdou informační leták. Ten provede zákazníka úvodem do problematiky péče o duševní zdraví a odkáže na videa, ve kterých se dozví konkrétní rady a tipy.
Do podpory aktivity Nebuďme lhostejní k tomu, co se skrývá uvnitř, se zapojují i veřejně známé osobnosti jako je lékař Tomáš Šebek a František Šalanda, záchranář Marek Dvořák nebo violoncellistka Terezie Kovalová či herečka Bára Jánová nebo terapeutka Eliška Remešová.