Nakupujte hezky česky není jen fráze. V Penny Marketu hrají lokální, regionální, velcí i malí čeští dodavatelé důležitou roli. Jsou zárukou kvality a čerstvosti dodávaných potravin a zároveň je spolupráce s nimi i způsobem, jak zařídit logistiku šetrnější k životnímu prostředí.
Ve spolupráci se sítí prodejen Penny Market jsme v listopadové Heroine nafotili speciální projekt o různých podobách českých Vánoc. Nejdůležitější tradice se ve vánočním čase neodmyslitelně pojí s jídlem a jsou způsobem, jak navázat na tradice předků, anebo vytvořit tradice nové. V Penny Market se soustředí na to, aby nabídka jídla byla nejen podmíněna jeho kvalitou, ale také lokálností a sezónností.
V sekci pečiva je podíl produkce českého původu téměř stoprocentní, čerstvé a křupavé pečivo dodávají lokální pekaři. V roce 2019 navázalo PENNY spolupráci s více než 50 lokálními pekárnami a nabízí 220 druhů chleba.
České maso od osvědčených dodavatelů, kteří jsou držiteli certifikátů kvality, tvořilo v roce 2019 v prodejnách PENNY významný podíl: hovězí maso bylo z 99 % české, zvěřina dokonce ze 100 %. Privátní značka Dobré maso spolupracuje výhradně s českými farmáři. Od září 2019 je v nabídce 14 produktů splňujících PENNY STANDARD ANIMAL WELFARE. Tento projekt usiluje o dodržování správných postupů a v některých bodech jde nad rámec současných legislativních standardů tak, aby zvířata měla zajištěny ještě kvalitnější životní podmínky.
V potravinářství se nějakou dobu mluví o využití cvrčků jako unikátního zdroje proteinů a PENNY už od roku 2018 nabízí Český chléb z cvrčků. Ten obsahuje 10 % cvrččí mouky, stejně jako cvrččí fitness tyčinky.
Do konce roku 2023 nebudou v celém PENNY nabízena žádná vejce z klecových chovů. Velké řetězce se zavázaly tento krok učinit do začátku roku 2025, PENNY to chce stihnout o rok dříve. Již v současné době nemá PENNY ve své standardní nabídce vejce z klecových chovů.
U ovoce a zeleniny není důležitý jen místní původ, ale také sezonnost. V roce 2019 Penny nabídlo až 50 sezonních produktů od 17 českých farmářů, přičemž tyto produkty byly vždy pěstovány na místě vzdáleném do 100 km od skladu a dodány do prodejny nejpozději 24 hodin po sklizni.
Neplýtvat a nevyhazovat jídlo je stejně důležité jako neodmítat dobré potraviny jen proto, že nesplňují standardy jakési mytické dokonalosti. S touhle myšlenkou PENNY jako první maloobchodní řetězec od roku 2016 nabízí „Neobyčejné kousky“ – čerstvé ovoce a zeleninu, které možná nevypadají jako z fotobanky, ale kromě toho jim nic nechybí. Navíc se prodávají zhruba o 10 % levněji, což má také podíl na tom, že se tyhle „ošklivé“ kousky těší oblíbenosti a jen za loňský rok se jich prodalo na 2263 tun od 5 místních dodavatelů.
Tradice se v PENNY ctí i u vína a piva. Pivo Staročech z Pivovaru Nymburk odkazuje na Hrabalovy Postřižiny a získalo také několik ocenění, vína od sdružení Nezávislí vinaři zase navazují na tradici vinařských rodin z jižní Moravy. Nezávislí vinaři používají při výrobě vína výhradně hrozny z vlastních vinic sklizené ručně a maximálně se vyhýbají chemickému ošetření.
PENNY nabízí 26 výrobků bez lepku, 9 produktů bez laktózy a kompletní řadu výrobků s označením bio.