Tak bohatí, že nevědí, co mají dělat sami se sebou, ani jaký dopad můžou mít jejich činy na ostatní. Seriál Bílý lotos vypráví příběh hostů v luxusním letovisku obohacený o spousty jedovatých šlehů na adresu (nejen) nesmírně movitých lidí se podle všeho přesně trefil do poptávky. Natolik, že uspěl nejen poprvé v roce 2021, ale také o rok později s druhou řadou. Teď se o to tvůrce Mike White pokusil potřetí, divákům ale podle reakcí nedodal to, co chtěli a čekali. V čem zatím poslední Bílý lotos pokulhává za těmi ostatními, popisuje pro Heroine.cz Antonín Handl.
Jednalo se o satiru na americkou, případně evropskou vyšší třídu i očistné dovolené, na kterých máme takzvaně nalézt sebe sama. Satiru tak akorát provokativní, aby působila odvážně, a ne natolik, aby středostavovské diváctvo znechutila. Autorovi a jeho týmu se v ní podařilo vystihnout i méně zjevné způsoby, jakými se projevují privilegia, neagresivní, každodenní nadřazenost, sexismus nebo rasismus.
První řada umně pracovala s trapností a míjením se v komunikaci mezi lidmi, kteří patří k různým světům. Zde White zúročil svá pozorování bohatých lidí – v minulosti se účastnil reality show Survivor a v americkém showbyznysu se probíjel jako outsider a podivín. Namísto toho, aby před diváky vystavil další řadu arogantních „douchebags“, jaké vídáme ve starších komediích nebo filmech, které točí Adam McKay, přitom vsadil na postavy ztracené, zmatené a neschopné vžít se do někoho, kdo není dost bohatý na to, aby se penězi nemusel zaobírat.
Přidejte se k Heroine za 129 Kč měsíčně a získejte neomezený přístup.