Nejen nakrmit, vyžehlit a uklidit, ale i ohlídat preventivní prohlídky nebo kdy se platí kroužky. A být vděčná, že „jí“ občas někdo pomůže vyndat nádobí z myčky. Za podobný objem práce, plánování i odpovědnosti by ve firmě leckdo bral slušný plat, manažerka domácnosti to dělá automaticky, samozřejmě a často bez (finančního) ocenění. Jak se zbavit této nechtěné funkce dřív, než přijde další generace uštvaných a frustrovaných žen? Předat některé komplexní povinnosti a smířit se s tím, že nebudou splněny podle našeho standardu, může být první krok.
Jsem mistryně teoretické organizace času a dělby práce. Vyžívám se v podcastech na téma work-life balance a přečetla jsem pár odborných publikací na toto téma. Miluju příběhy úspěšných žen, které dokázaly skloubit kariéru s mateřstvím a péčí o rodinu, aniž u toho ztratily partnera či pevnou postavu. A i když je těžké si to přiznat, někde v koutku duše bych občas chtěla být jako ony. Paradoxně mě přitom instagramové obrázky úspěšných manažerek, které jednou rukou telefonují, druhou datlují do klávesnice a nohou houpají kojence, spíše odpuzují. Nedělá mi dobře věnovat se dětem a u toho odpovídat na e-maily. Prostě buď jedno, nebo druhé, obojí naráz neumím a praktikuji jen v krajní nouzi.
Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!