I na malé státní škole poblíž polských hranic se dají dělat velké věci. Na Základní škole Krčín v Novém Městě nad Metují se například soustředí na identifikaci a podporu nadaných dětí. „Nadání je potřeba si všimnout a podpořit ho co nejdřív,“ říká učitelka Ingrid Valentová. „Čím déle je nadané dítě v systému, tím víc se učí na sebe neupozorňovat.“
Už svou diplomovou práci jste psala o nadaných dětech. Proč?
Tématům spojeným s nadáním jsem se začala věnovat dokonce už dřív, než jsem vůbec šla na vysokou školu. Kolem sebe mezi známými i v rodině jsem se setkávala s nadáním, to téma mě hodně zajímalo a měla jsem pocit, že se o něm neví a nemluví dost.
A když jste pak nastoupila na pedagogickou fakultu, dostala jste tam ty informace, které jste hledala?
Bohužel vůbec, jen zlehka se to tam párkrát naťuklo. Já jsem se ale nevzdávala a všechny seminární a ročníkové práce jsem směřovala k nadaným. Vyučující mě v tom podporovali, protože je těšilo vidět moje nadšení. A když se pak blížil závěr studia a diplomová práce, rozhodla jsem se, že vytvořím praktický materiál – průvodce pro učitele, kde bude na jednom místě a přehledně shromážděné všechno, co k práci potřebují o nadání a nadaných vědět. Aby dokázali nadané děti v běžné třídě identifikovat a následně i podpořit.
Podpořte naši redakci a získejte přístup ke všem prémiovým článkům a řadu dalších výhod!