přečtěte si novou knihu Chci se ti podívat do očí

Připravte se na přijímačky s online kurzem Hejného matematiky, do pondělka je registrace zdarma

Školy jsou zavřené a deváťáci zůstali na přípravu na přijímačky sami. Pomoci se jim snaží společnost H-mat, která vydává učebnice Hejného matematiky a pořádá kurzy pro žáky, učitele i rodiče. Připravila pro ně online kurz Připravte se na přijímačky s porozuměním, jehož první část nyní dává k dispozici zdarma.

Přijímačkový kurz připravil sám profesor Milan Hejný ve spolupráci s loňským vítězem soutěže Global Teacher Prize Tomášem Chrobákem. „Když za mnou přišel Jan Šedo z H-matu s nápadem, ať s profesorem Hejným připravíme kurz pro žáky 9. ročníku, zdálo se mi to jako fajn nápad. Nyní – v kontextu distanční výuky – mám pocit, že ten nápad byl snad věštecký,“ říká Tomáš Chrobák.

Příprava na jednotnou přijímací zkoušku, to je většinou nácvik typových úloh. Kurz od H-matu chce jít dál. „Spouštíme ho už nyní, aby měli žáci dost času témata opravdu pochopit. To se jim bude hodit nejen na přijímačkách, ale i dál na střední škole a v životě,“ vysvětluje Tomáš Chrobák.

Kurz je zaměřen na skutečné pochopení probíraných témat a zúčastnit se může každý žák bez ohledu na to, jakou metodu výuky matematiky používá jeho učitel. Poslouží dětem k domácí přípravě, ale mohou je využít i učitelé pro práci se svou třídou. Těm kurz navíc umožňuje mít přehled, jak jejich žáci postupují v řešení úloh.

Kdo stihne přihlášení do 2. listopadu, získá první čtyři bloky zdarma. Dojde v nich na tato témata: Obsah, povrch, obvod; Procenta; Číselné výrazy a Zlomky. „Každý týden dostane žák sadu úloh. Mají vždy dvě varianty: první z nich slouží k pochopení, o co v úloze jde. Je na každém, jestli si bude lámat hlavu sám, nebo se podívá na podrobnou nápovědu. Druhá varianta úlohy má za cíl ověřit, že dítě porozumělo podstatě a je schopné vyřešit podobnou úlohu samostatně,“ vysvětluje oceněný učitel. A dodává, že jedna sada úloh je přibližně na dvě vyučovací hodiny.

Jednotlivé úlohy mají vždy několik úrovní. „Tu nejjednodušší může vyřešit opravdu každý žák a pak tam jsou tři další úrovně, ta poslední už je dosti náročná. Úlohy jsou zaměřené na logické uvažování, takže to není o tom, že tam se stoupající náročností jen přibývají číslíčka nebo zlomek bobtná, ale jde to opravdu do nějaké hloubky přemýšlení,“ popisuje Tomáš Chrobák.

Od H-matu to není první pokus, jak dětem pomoci s pochopením matematiky v době, kdy se vzdělávají distančně. Na jaře připravil profesor Hejný spolu s Tomášem Chrobákem kurz Zlomky s pochopením. Zúčastnilo se ho 10 000 dětí, za 3 týdny vyřešily na 130 000 úloh. 86 procent z těch, kteří poskytli zpětnou vazbu, napsali, že by se tímto způsobem chtěli vzdělávat i v dalších oblastech.

Přihlásit se do kurzu, který je první měsíc zdarma, se můžete ZDE

Tento text původně vyšel na EDUzín - Magazín o vzdělávání.

Popup se zavře za 8s